سیتا و فارس‌و‌خوزستان یکه‌تاز عرضه و فروش سیمان در بورس کالا

سیتا و فارس و خوزستان یکه تاز عرضه و فروش سیمان در بورس کالا

۸۳ هزار تن محصول سیمانی سیتا در بورس کالا عرضه و از این میزان ۲۹ هزار و ۷۰۰ تن محصول در روز نخست عرضه به تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، رضا جمارانیان، مدیرعامل هلدینگ سیمانی شستا خبر داد: خریداران سیمان از عرضه این محصول به بورس کالا استقبال قابل توجهی داشتند و این در حالی رخ داد که هنوز بسیاری از خریداران سیمان کد بورس کالا دریافت نکردند. این موضوع نشان از استقبال بیشتر خریداران در روزهای آتی و هفته‌های آینده دارد.

مدیرعامل سیتا با بیان اینکه شفافیت فروش یکی از اصولی است که در سیتا به آن باور داریم، توضیح داد: ورود به بورس کالا علاوه بر شفافیت فروش باعث می‌شود، فضایی که تبدیل به جولان‌گاه دلالان شده بود از بین برود و خریداران بتوانند با استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضای واقعی خریدهای خود را انجام دهند.

وی افزود: در روزها و عرضه‌های آتی شاهد استقبال بیشتری از ورود سیمان به بورس کالا خواهیم بود؛ چرا که تا کنون دلالان در این زمینه نقش جدی داشتند و با حذف آن‌ها علاوه بر متعادل شدن قیمت سیمان برای خریدار نهایی، تولیدکننده نیز می‌تواند از مکانیزم عرضه و تقاضا برای کسب سود عادلانه استفاده کند. متاسفانه پیش از این قیمت سیمان دستوری بود و این موضوع سبب شده بود خریدار نهایی در مقطعی سیمان را بیش از سه برابر قیمت مصوب تهیه کند و این در حالی بود که مابه‌التفاوت سه برابری قیمت سیمان در آن مقطع عاید دلالان می‌شد.

جمارانیان توضیح داد: اکنون با ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر این که مصرف کننده نهایی می تواند محصول مورد نیاز خود را به قیمت بسیار مناسب تری نسبت به گذشته دریافت کند، تولیدکنندگان نیز با تبعیت از نظام عرضه و تقاضا در بورس کالا توان بیشتری برای کسب سود به دست می‌آورند.